Choose language

Company Info

FCM Travel Solutions

FCM Travel Solutions is een vooraanstaand reisagentschap met in België kantoren in Zaventem, Antwerpen en Lasne en in Luxembourg. Wij leggen ons toe op uitmuntende, professionele dienstverlening aan middelgrote en grote bedrijven. We maken deel uit van de Australische beursgenoteerde Flight Center Group en kunnen steunen op ons wereldwijd ...
read more





Technology Consultant - Zaventem


Job ID: 51345
Job Views: 210
Location: Vlaams-Brabant
Sector: Travel Agencies - TMC's
Contract: Fixed: full-time
Posted: 10.05.2018

Job Description

 
FCM Travel Solutions is een toonaangevend en continu groeiend reisbureau dat wereldwijd behoort tot de top vijf bureaus met een op maat gemaakte aanpak voor klanten. 
We hebben een netwerk dat zich wereldwijd uitstrekt over meer dan 90 landen, met meer dan 6000 medewerkers. Gedurende zeven opeenvolgende jaren zijn wij erkend als 's werelds meest toonaangevende Travel Management Company met de gewaardeerde “World Travel Awards” (2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011). Vandaag willen we onze jonge, dynamische en groeiende organisatie in Zaventem versterken met een: 
 
Je functie:
Je werkt in het Technology & Process Department dat instaat voor de algemene operationele & technologische ondersteuning van FCM Travel Solutions België en deels Luxemburg.
Je functioneert hierbij als tussenpersoon voor enerzijds onze travel consultants/klanten en anderzijds de technology providers/IT afdeling en volgt het verloop van technische issues van A-Z op.
Je staat in voor de setup van zowel nieuwe als bestaande klanten in onze back office, profile management systeem, online booking tool en de verschillende andere systemen.   
Je werkt mee aan (online) klanten-implementaties waarbij je er mee voor instaat dat onze klanten getraind worden op het gebruik van de gesofisticeerde klantentechnologie die wij hen aanbieden
Je werkt mee aan implementatie projecten van nieuwe technologische oplossingen en de training ervan aan onze travel consultants.
Je denkt mee hoe we onze processen continu kunnen verbeteren.
Je werkt mee aan het consequent documenteren van zowel klanten-setups en interne processen.
Je werkt mee aan het up to date houden van trainingmateriaal en dit voor zowel interne als externe (klanten) doeleinden
Je werkt nauw samen met de rest van het Technology & Process departement en rapporteert rechtstreeks aan de Technology & Process Manager

Job Requirements

 
Job Requirements:
Je hebt een aantal jaren ervaring in Business Travel of Technische Support of Helpdesk.   
Je hebt al een grote passie voor Travel Technology of je wilt jou hier helemaal ingooien en voortdurend bijleren.
Je het een goede kennis van 1 of meerdere GDS'en.
Je hebt kennis van 1 of meerdere online booking tools.
Je begrijpt goed welke systemen en technologieën er in de reissector worden gebruikt en hoe ze met elkaar kunnen geconnecteerd zijn.   
Je hebt een goede kennis van MS Office en voornamelijk van Excel. Kennis van Visio is zeker een pluspunt.
Je heb een passie voor het vinden van oplossingen en hebt hierbij oog voor zowel het groter geheel, de details en mogelijke connecties met andere processen. 
Je hebt een analytische geest.
Je bent een gedreven teamspeler die ook volledig zelfstandig kan werken.
Je werkt proactief en gestructureerd.
Je slaagt erin operationele, klanten- en businessnoden alsook technische problemen goed uit te leggen en te vertalen van een gebruikers- naar een louter technisch publiek en omgekeerd.
Je bent minimum goed drietalig NL-EN-FR 
 
Ons aanbod:
De kans om elke dag verder te bouwen aan de lokale en globale footprint van
FCm Travel Solutions
Een aantrekkelijke verloning met extralegale voordelen
De opportuniteit om op termijn verantwoordelijkheden op te nemen in deze continu groeiende omgeving
 
Interesse?
Stuur je CV, via MyTravelJob.be, ter attentie van Maxine Lewis.