Choose language

Company Info

Thomas Cook Belgium

Bij  Thomas Cook Belgium ben je elke dag in de weer om de dromen van onze klanten waar te maken. Je kiest voor een dynamische organisatie, we zijn continu in beweging en kijken ernaar uit samen te werken met nieuwe collega’s die zich vlot aanpassen aan onze snel-veranderende omgeving. We geloven sterk in “empowerment” ...
read more





SEO Specialist - Gent


Job ID: 50882
Job Views: 489
Location: Oost-Vlaanderen
Sector: Tour Operators
Contract: Fixed: full-time
Posted: 07.07.2017

Job Description


Je bent verantwoordelijk voor het optimaliseren van onze websites zodat deze meer bezoekers en klanten genereren via zoekmachines zoals Google en Bing, en dit voor de merken Thomas Cook & Neckermann.  
Je werkt een optimale SEO-strategie uit en creëert hierbij synergie tussen SEO, SEA en de content marketing strategie. Je wordt hierbij ondersteund door een extern agentschap.
Je staat ook in voor de uitvoering van deze SEO-strategie: je maakt nieuwe landingspagina’s aan, optimaliseert bestaande content, biedt technische ondersteuning aan het e-commerce team, volgt wekelijks KPI’s op zoals rankings, inflow en conversie,… Bij webdevelopment-projecten zorg jij er steeds opnieuw voor dat er voldoende aandacht aan SEO besteed wordt en geef je onderbouwd advies aan de web developers.
Je staat in voor het meten van de campagnes en het analyseren van de herkomst en het gedrag van de websitebezoekers die via SEO onze websites bereiken. Je doet ook verschillende trendanalyses en keyword analyses ter ondersteuning van verschillende afdelingen (marketing, product, etc.)
Je zorgt ervoor dat de conversieratio verhoogt van de bezoekers die via zoekmachines (niet-betalend) op onze websites terechtkomen.  Je zet hiervoor A/B-testen en multivariate-testen op en overlegt met andere interne en externe conversiespecialisten.  
Als SEO aanspreekpunt binnen ons bedrijf blijf je continu op de hoogte van technische ontwikkelingen binnen SEO en deel je je kennis graag met je collega’s.
Je rapporteert aan de Head of Digital Marketing en werkt nauw samen met de SEO coördinatoren uit andere Europese landen. Je zorgt ook voor een vlotte samenwerking tussen het externe agentschap en onze interne afdelingen. 
 

Job Requirements


Profiel:
Je hebt bij voorkeur een Bachelor of Master diploma in Digitale Marketing.
Je bent een schoolverlater of hebt een eerste ervaring in een Digitale Marketing functie.
Je hebt een uitgebreide technische kennis van SEO en web analytics. Kennis van Adwords is een pluspunt. 
Je hebt ervaring met Html en ASP/PHP.
Je hebt ervaring met het (her)schrijven van webteksten op basis SEO waarden. 
Je bent een vlot en dynamisch persoon die houdt van werken in teamverband. 
Je bent vlot drietalig (Nederlands, Frans, Engels). 
Je werkt resultaatgericht en denkt commercieel. 
 
Ons aanbod:
een boeiende uitdaging binnen onze innovatieve en dynamische organisatie
een contract van onbepaalde duur
een marktconform salarispakket aangevuld met interessante extralegale voordelen (maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, woon-werkverkeer, dertiende maand)
20 vakantiedagen, aangevuld met 6 Happy Days
attractieve vakantiekortingen
interessante opleidingsmogelijkheden
flexibele werktijden en mogelijkheid tot occasioneel thuiswerk

Interesse?
Klik op de volgende link: https://career2.successfactors.eu/career?career_ns=job_listing&company=TCLIVE&navBarLevel=JOB_SEARCH&rcm_site_locale=en_GB&career_job_req_id=22050&selected_lang=nl_NL&jobAlertController_jobAlertId=&jobAlertController_jobAlertName=&_s.crb=vVqAKV5yAgW%2bsAHAb86GToZ48mU%3d